SILA KLIK YA:)

Friday 1 September 2017

Raya Haji

Salam eidi adha :)
Kami raya korban di kebun. Kebetulan abang kedua buat akikah untuk anak beliau, marilah membantu di sana. Lagipun dalam estate ni apalah yang nak di lapah. Sebelum aku melapah telinga suami dengan ucapan bosan, marilah kita rempit ke kebun.

Dan, terkorbanlah seekor anak kambing. Kebetulan jugak pakcik aku &  family beliau datang. Pakcik aku ni memang terror melampau hal-hal sembelih segala makhluk, termasuklah memasaknya. Perempuan semua undurr belakang. Pakcik aku singsing lengan baju bersama menantu baru beliau yang ringan tulang macam laki aku. Syukur jugak beliau datang, dapatlah kami wanita suci ini merehatkan diri.

Masa ni kebetulan lagilah pulak generator rosak. Redha ja kakak ipar kedua aku pakai baju lama beliau berhari raya korban. Hahaa. Hal enjin mesin InshaAllah bagi dengan laki i, alhamdulillah selesai.

Ringan tulang ni bonus sebenarnya. Sebab ada ja lelaki yang bukannya berat tulang tapi diaorang takut. Bapak aku memang tak sampai hati sembelih sembelih ni. Mau sembelit beliau menahan sedih. Sama jugak macam aku. Ganas aku ni nangiss dengar kambing teriak kena sembelih. Hari tu akikah anak abang first, nangis teriak teriak aku sambil bantu dia tarik kambing. Huhu. Saya ta kuad bila dengan haiwan ni. Stress melampau bila dengar haiwan kena dera. Boleh bawak kemurungan. Hahaa. Over.

Tadi masa melapah kambing tu tiba-tiba mak dia datang mengembek ngembek. Bergenang genang air mata aku. Tapi mesti tahan weh. Ramai family. Malulah dah tua nangis-nangis. Tua mesti cool. Kan perempuan 30 an kelihatan cantik sebab matang. Waw. Paling perasan sudah ni.

Tapi memang syukur alhamdulillah. Dengan sifat  pengasih dan penyayang Allah dapatlah kami berkumpul walaupun tak ramai. Ipar first raya rumah mak dia. Sebab raya eid sebelah kami haari tu. Alhamdulillah untuk segala rezeki yang Allah bagi.

Tapi tu la.
Pakcik aku tak pernah lupa tanya aku pasal cucu. Hahaa (ketawa pedih)