SILA KLIK YA:)

Friday 12 April 2013

kisah sedap (ii)

hujan renyai-renyai. ada pisang muda di dapur. petanglah buat sanggar peppek. heh

semalam.
newcastle ada game. memandangkan rumah aku belum ada peruntukan Astro, kalau ada game bola Asri kena pegi rumah kakak dia. dekat. x sampai 5 minit sampai kalau naik motor. bukan kami x mahu beli astro tu. tapi memikirkan aku jarang ada di rumah sebab balik-balik outstation (sangaaattt) dan asri pun kerja adalah rugi serta x berbaloi kami mempunyai Astro. bil tetap datangg tiap bulan, tapi jarang tengok? haraaaaam. x payah ada Astro pun aku tetap hapdet okkehh?

ceritanya.
aku geram-geram. aku cakap:

'apalah abang ni. newcastle teruuuuuuus terus'

padahallll. selama aku balik dari KK ni, first time dia mahu pergi sana tengok bola. sajaa. lama x bikin dia gundah gulana pasal newcastlenyaaaa.

'eleeeh. ayang tu, like semua page Kim Jong Kook tu apahal? kalau dia buat konsert di Bintulu tu, ayang x pegi memang abang x percayalaaaa'

tu diaaaaa. tu diaaaaaa. menyahut pertikaman lidah nampaknya suamiku ini. okkehh.

'eleeeeh. ayang x kan pegilaaah. buat apaa''

aku jawab sambil buat mata ego. bertahaaaan. x boleh kalah kerana Jong Kook.

'potonglah jari abang kalau ayang x pegi. iyaaaaah. kita tengok'

banggggggg. masalahnya di sini, Sarawak ni pun belum tahu lagi si Kim Jong Kook kenal dimanakah letaknya. ini kan pulak konsert di Bintulu. ceh.

inilah Kim Jong Kok seperti yang dikatakan oleh penulis. arghhhhhhhh! tiba-tiba histeria pulak diri ini ;)

elaun GEMS.
ok ni pasal $. sepatutnya elaun kami keluar 10hb. mana batang hidung elaun pun x nampak. 22hb aku lapor diri di Pejabat Pembangunan Kemahiran Sarawak Lutong Miri. dan. baru sahaja aku kol GEMS tanya pasal elaun kami. dasarrrrrr kan. tunggu sampai petang ni, kalau x masuk jugak kol me back katanyaa. 

mengundi.
aku sudah cek SPR punya laman web. nama aku mengundi di SK Kalabakan sepatutnya. tiket freee in progress. hurm. kadang-kadang aku rasa macam mahu tahu bagaimanakah rasanya kalau bukan BN yang jadi kerajaan. apalah yang akan berlaku. kan? manalah tahu PTPTN betul xpayah bayar. kalau diorang tipu, tukar undi balik. lompat undi namanya.

sudahlah. bai