SILA KLIK YA:)

Wednesday 8 May 2013

Kisah Sedap (iii)

Assalamu'alaikum :)

aku busy. practical in progress. konon.

heh. rindunya dengan Tawau dan Bintulu. ni aku sekarang di Miri. seronooooooook. kenapa x kan. tempat baru. aku tinggal hostel. sekali dengan student sini. tapi xlah sebilik ngan diorang. aku sendiri walaupun ada 4 katil dalam bilik ni. boleh guling bertambling dari katil sebelah ke katil sebelah -.-'

sunyi. biasa membuli asri. tapi 3 jam jauhnya jarak kami. :'( sepi aku rindu. kulari kehutan kemudian teriakku. aku sepi. aku sepi. 

kau kenapa aisya? kesurupan rangga? shadap aisya!

student hostel ni dalam 40-50 orang sahaja. perempuan. yang laki aku xtau. xambik peduli. i dah ada laki okkkehhh. xboleh tengok laki lain. amboi muslimah~

yang Islam 2 orang. saya ulangi, 2 orang SAHAJA. kebanyakannya Ibanese. but i dont care. yang penting diorang selalu temankan aku pergi Pasar Lutong yang berdekatan. beli sayur ikan, buah, roti, limau kasturi+asam-asam merah. ark! telan liur. ok kan? Bangsawan Bugis jalan-jalan bersama Iban di Sarawak. aww. mengamalkan nilai 1Malaysia dengan jitu sekali!

tapi.

masalah komunikasi kerapkali berlaku sepanjang aku di sini. 
ada sekali tu incik tuah atau lebih dikenali sebagai abg HR Department mintak kunci dalam laci. kebetulan aku duduk dekat laci meja. 

incik tuah: aisya, tolong ambik kunci rusa' (bunyinya seakan rusak/rosak)

aku dengan gigih menyelongkar tanda kunci yang bernama 'kunci rosak'. dalam hati, apahal pulak orang tua ni mintak kunci yang rosak. bukan boleh guna. ish. kesian orang tua ni. menopouse? hurmm. whatever. kataku dalam hati. aku melanjutkan pencarian.

dan. aku rasa dia stress aku xdapat bagi apa yang dia mahukan. dia pergi ambik sendiri dalam laci tu. 

kunci rusa ok? kunci van rusa. sikda maknanya u sebut rusaaaaaaaaaa'! argh. i hate u. sambil koyak baju. telampau pulak hiperbola perasaanku sampai koyak baju kan?

tapi.
setakat ni, rusa itu sahajalah yang bermasalah. yang lain ok. kadang sahaja diorang x faham apa yang aku cakap sampai aku kena cakap lima kali sambil sebut sebijik-sebijuk dengan student. kalau officemates, Alhamdulillah. aku masih paham apa yang diorang madah ngan kamek. diorang cakap bahasa melayu sarawak, aku balas bahasa tawau kauuuuuu! bukan sabah. tawauuuuuuuu. eh? adakah aku rasis? O.O

perkembangan.
kak ros merangkap ketua akademik menawarkan diriku yang serba kerdil ini untuk menghandle marketing department. buat berita, promosi, roadshow, laporkan berita dan aktiviti dicorong rediooooooooo! o Tuhan. betapa aku rindu berkeudara diredio. oh. dan lain-lain aktiviti marketing :) doakan aku yah kalian. 

1.53 am
kbai