SILA KLIK YA:)

Monday 14 January 2013

Rambang #1

aku ada kenal seorang kakak di sini. aku kategorikan beliau kakak bekoz beliau lebih banyak umur dari aku. dan aku masih kelihatan muda. haktuih. so kami pernah dua kali berborak borak cerita ceriti. dan tiba-tiba dia bercerita pasal diri dia. ohhho. rupanya janda anak satu. okeh. noted. so aku tanya mana bekas laki dia. apahal aku tiba-tiba jadi penyibuk ni -.-'. ohhho. bekas laki dia tu kahwin baru. dan mengujakan jugak sebab kakak ni adalah yang kedua. maknanya lelaki itu telahpun kahwin sebanyak tiga kali dan masing-masing ada seorang anak. hambik kau. adik beradik tiri seramai tiga orang. aku serius teruja sebab ini benda baru dalam hidup aku. 

lepas dengar kisah kakak tu aku terfikir something. eh. sampai tiga kali kahwin. kalau memadukan aku ok. ini menceraikan. apakah halnya kan? ini bukan menyibuk. ini adalah satu kajian. lelaki ni buat eksperimen? lepas ada anak then ketidakpuashatian pandai pulak muncul dalam diri? hebat. 

kenapa diorang cerai bang? 

asri jawab

sebab kakak tu kena uji dengan bekas laki dia. 

amboi kan. ingat perkahwinan macam kertas math? pandai pulak menguji ujiankan bini sendiri. bekas laki dia guna number lain and buat-buat kacau dengan bini dia. pastu bini dia layan. kedapatanlah sang bini bahawa dia suka melayan mesej-mesej dari lelaki lain. praktikal kan cara dia?  xpuas hati. gaduh and cerai. eh. cinta memang semudah itu? 

mungkin ini biasa terjadi. dalam drama dan filem. tapi ini depan mata aku. serius menakutkan.

kenapalah kau tergamak uji bini macam tu sekali. lepastu salahkan bini kau pulak. x pun kau tanya kenapa dia layan mesej macam tu? kalau perhatian kau cukup untuk bini, inshaa Allah dia setia di hati kau. kalau x. sori naik lori. dia kesunyian pastu carik tempat lepas kesunyian. kalau spesis x ada facebook, blog dan instagram? mesejlah tempat dia balas kesunyian. oh kamonlahh lelaki. kreatiflah sikit. haaiih.

tapi x pa. kakak tu sudahpun kahwin tiga bulan yang lalu. kakak tu cantik okehh. kira bukan jodoh diorang la tu. aku pulak yang teremo ni kan. tah apa la kau Sha. mengkaji konon. haktuih

sehari yang lalu aku dan asri pergi rumah kak Nanni. kakak ipar aku. so asri ada nampak pokok-pokok di tepi jalan. 

abang mahu dekat rumah kita nanti ada pokok cemeni. 

sambil tunjuk pokok. 

pokok apa ni sayang?. 

sambung lagi sambil tanya aku.






















pokok kayu. 

laju tangan asri cubit paha aku. padahal aku di belakang dia time tu. kena bonceng. kahkahkah.

haih. x lama lagi tinggal seorang-seorang lagi asri aku. aku ada GEMS di Kota Kinabalu selama 2 bulan. parktikal 6 bulan aku mesti mintak di Sarawak. mesti. x boleh jauh lama sangat. proses pembuatan anak terbantut. kaaaaaaaaaaaaaaan.