SILA KLIK YA:)

Sunday 19 July 2015

Dan akhirnya genap 3 tahun rasa cinta kita

Selalu aku bertanya.

Kalau ayang mati, abang akan kahwin lagi?
Kalau abang kahwin lagi, adakah kita akan berjumpa di syurga kelak?
Abang sayang ayang macam dulu lagi tak?
Abang kalau tengok pempuan cantik comel, apa dalam hati abang cakap?
Abang sayang ayang tak? (Sekali lagi)
Abang suka ayang kenapa?
Abang benci ayang tak? (Kalau dah suruh dia macam-macam)
Ayang comel tak bang?
Ayang ni cemana bang?
Ayang ni bla bla bla.

(Aku rasa kalau laki aku bukan Asri dah kena pelempang makan kaki dengar soalan macam ni)

Dan.
Jawapan yang kau berikan masih seperti 3 tahun yang lalu.

Dan.
Di percintaan kita ini, aku tidak terlalu memaksa benih cinta. Namun jika Allah mengatakan itu terbaik untuk kita, aku bersedia ;) (walaupun seriau dengar pasal beranak sampai sekarang)

Maafkan aku.
Sebab semenjak dua selalu kau dengari leterku mengenai tempat kerjaku.
Tentang laki-laki di sana.
Tentang bagaimana mereka memperlakukanku.
Tentang ketua kerjaku.
Tentang pelanggan yang cerewet.
Tentang sukarnya aku membiasakan diri.
Tentang makanan.
Dan semua adalah hal-hal kecil yang mungkin tidak kau sukai.

Tapi.
Kerana kau suamiku, kau masih setia mendengar :')

Maafkan aku.
Disepanjang usia ini tidak meladenimu dengan sempurna.
Tidak sediakan makan minum.
Tidak sediakan pakai baju.
Tidak menyelimutimu.
Tidak membelai dirimu seperti ibumu :')

Tapi.
Kau masih setia.
Menyapu air mataku.
Meminjamkan bahumu.
Memujuk bangun tidur ;)
Mengurut kepala ketika migrain.
Melekat koyok cili ketika migrain.
Dan.
Tak buat hal ketika aku senggugut.

Maafkan khilaf dari aku seorang isteri yang telah Allah pinjamkan untukmu.

Begitupun aku. Selalu memaafkan dirimu suamiku :') Kau sungguh tahu bagaimana aku mencintaimu.

Semoga usia kita bersama sampai syurga. Demi Allah aku sungguh cinta.

Selamat ulang tahun 19.07.2015|ahad|1.52
Petaling Jaya bilik kecil