SILA KLIK YA:)

Sunday 9 June 2013

Marah itu dari Syaitan

Aku lah manusianya yang cepat panas berapi baran.
Bugis. Darah-darah pahlawan bangsawan lagi.
Manakan mahu tumpah kuah kalau tidak ke aku.
Haruslah cepat marah kaaaan. Cepat protes. Cepat menampar. Cepat lapar.
Dan sama waktu dengan cepat.

Tapi.
Cepat-cepat macam begitu. Cepat jugak aku menangis.
Ang ang ang.
Pahlawan  sangatttt.
Namun cepat jugak sejuk.
Wahhh. Hebat!

Aku x pandai merajuk. Lagi pula dalam keluarga aku x ada istilah merajuk.
Kau mahu merajuk x makan, kau lapar.
Kau mahu merajuk x keluar bilik sehari, kau bosan.
Yang penting siapa merajuk, x kena layan powwn.
Mungkin mak bapak aku rasa x koser mahu layan style rajuk-rajuk nih.

Maka.
Turunlah sifat ini kepada aku.
X pandai merajuk. Dan memujuk.
Betapa untungnya Asri dapat bini macam aku.
Kan. Kan. Kan.
Mihhihihihi.

So. Camana kalau aku x puas hati?
Aku akan marah. Marah sambil sindir-sindir orang tu.
Kadang-kadang aku direct tanya atau beritau orang tu, aku marah.
Tapi. Kalau orang tu terasa, aku pulak yang sedih.
Apakah bodo kan.
Siap pandai tacing nangis.
Tah apalah kau Aisya. X berprinsip langsung dalam soal marah.
Sampai Asri cakap:

‘ayang kena marah betul-betul. Supaya orang tu tau ayang marah. Dan dorang x buat lagi’

Pulak kan?
Marah pun kena ajar dengan laki.

Dulu kala, style marah aku hempas hambur barang dalam bilik.
Habis frame gambar hadiah dari kawan-kawan aku masa kami main ‘sonito monito’.
Sebab tu masa tingkatan enam, aku cadangkan kami balas hadiah bagi kain.
Ya. Kain ela. Jadi memang x akan pecah jadi mangsa napsu  kemarahan aku.
Well. Believe me. Kain tu aku buat baju kurung dan masih ada sampai sekarang.

Tapi.
Lepas marah aku jugak yang penat kemas balik.
Memang ‘pandai’.

Walaupun aku x berapa pandai marah, mulut aku memang laser.
Laser buatan shoitan.
Sekali dengan pakej jelingan maut.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


Silakan takut. 
Anda sedang di berikan jelingan maut.

Macamanapun.
Marah itu dari shoitan.
Kena belajar control marah.
Macam Asri kata:

‘lepas ayang tahan marah, ayang akan rasa kemanisannya. Macam erghhhhh. Susah cakap’

Asri memang penyabar. Marah apatah lagi.
Paling marah pun setakat suara bergetar-getar.
Tu kira marah sangatlah tu.
Jauhnya beza aku dengan dia.

Aku ni ibarat harimau jahat suka mengaum-ngaum.
Dia ibarat beruang comel yang baik hati.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Beruang yang baik hati sedang makan

harimau yang sedang perasan-perasan comel.



Kbai!