SILA KLIK YA:)

Monday 24 June 2013

belayar ke Indonesia 2

tidur makan adalah wajib dalam kapal.
namuun. aku tetap ke sana ke mari.
mak ngan nora da mabuk laut.
aku masih still young siap tanya-tanya mak why dia boleh mabuk.
saja ja kann. mintapuji.
semua pun orang mabuk time tu. sebab kapal tengah lalu tah apa nama kawasan dia.
tapi. situ memang tempat air berpusar. menurut mak aku laah.
pernah terjadik kapal karam dan tenggelam okkeh.
orang semua pening siap baca doa segala.
tapi aku..
naik dek pegi restoran carik bakso.

ni first time aku naik kapal laut yea anak-anak.
harus liar dan kebaruan.
x banyak gambar aku ambik masa dalam kapal.
huh.
menyesal tidak berguna.



lebih kurang camnilah keadaan dalam kapal. ni bukan yang dalam room.
kalau kau mahu room punya boleh jugakk. caj dia lebih sikit.
tapi x bessttt. sebab x dapat tengok-tengok perangai orang.
bosan dalam bilikk memanjang.
melainkan kau tengah hanimun. tu memang di sarankan.
boleh bermain tanpa henti dan gangguan.
mihmihmihmihhh.



masa malam pertama tu aku ajak nora naik atas dek.
sebenarnya aku pun x pasti ni malam pertama atau kedua.
kau x sedar pun.
 







ni pemandangan dari bilik kapten kapal.
apakajadah aku ada atas sana kan?
sebab aku kenal baik dengan sorang anak kapal.
pun nama dia Asri.
bukan Asri laki aku ok? ni Asri lain.
lepastu dia bawak kami jalan-jalan round kapal ni.
siap tanya,

'mau ke atas enggak?'

sambil tujuk bilik kawalan kapten kapal.

opkossssss aku x menolak.
bilik tu sebenarnya hanya untuk staff.
nampak tu nora tengah jenguk-jenguk bawah. tu dek belakang.
ada sorang makcik tu nampak aku ngan adik aku masuk, dia pun mahu jugakk.
sekaliii kena tahan.
kesiann. lenkali geng dengan i, baru boleh masuk.
ok makcik ;p
 

sungguh cantik kaaaan. biru selamanya.
semua biru. langit biru. laut biru.
 

ha.
ni hari last atas kapal.
kapal da besedia mendarat.
nampak hujung tu?
tu la pelabuhan Pare-pare.
x nampak?


masih kurang jelassss?

-
-
-
-
-
-

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

 
 
tu diaaaa. cantik kaan?
sampai kann aku x lepaskan peluang bertenggek atas dek semata-mata hendak menyaksikan kecantikan ini.
sebelum tu. yang kubah emas tu bukan kubah masjid di Palestine ya anak-anak.
tu masjid di Pare-Pare.


lihatlah diri ini yang sangat jakun.
aku sorang perempuan antara semua lelaki di dek depan.
kahkahkahhh.


turun dari kapal. sempaaatt lagi.
kami antara yang paling last turun dari kapal.
kalau kau turun awal-awal. siap sedia kepala kau kena sondol ngan barang.
tapi.
orang-orang yang made Indonesia x kesaaahhhhh.
yang penting gua cepat sampai ke kampong gua dong.
dia kena sondol, dia sondol balik.

tapi, aku tabik arh diorang ni.
sondol bersondolan pun x da sampai gaduh okkehh.
gila professional kan.
 
 

ni yang blur-blur begini sapa lagi yang ambik kalo bukan nora.
naik bengang sebab aku asyik suruh dia ambik pic aku.
kahkahkahhh.
 


 welcome to Pare-Pare Sulawesi Selatan Indonesia. masa ni aku masih ramping lagi. sobs. sekarang gemuk gila macam kerbau Sime Darby -.-'

aku ingat lagi time Nora ambik pic ni ada sorang polis tegur.
x boleh ambik gambar.
ni stok-stok mahu mengorupsi aku la ni.
tekambeng.
dia ingat aku mahu bagi $?
boleh blah.

i am Malaysian.
keturunan aku sajerr made in Indonesia yer.