SILA KLIK YA:)

Friday 21 June 2013

al kesahnyaa

amaran: post ini banyak unsur carutan. jangan tiru ;)

akhernya aku meresignkan diri. kahkahkah. sepatutnya 28hb ni aku sah behenti.
apakan daya.
x berdaya langsung otak aku dalam opis tengok dua ketul manusia munafik.

so. kemarin jugak aku packing barang and blah.
macam besa, Ted yang baik hati tolong tumpangkan aku sampai Pujut.
oleh kerana eksaited yang keterlaluan mahu tinggalkan jejak 2 ekor munafik itu, aku naik bas jam 6. kau bayangkan aku kuar opis 5pm and naik balik 6pm.
gila semangat kan.

si supervisor aku yang x tau di untung tu adalah salah satu ketul munafik. yang satu lagi, tukang lap punggung dia.

semua sebenarnya bermula dari FB.

pada satu hari, ada orang add aku. sebelum aku apruv, aku selidik-selidik dulu siapakah gerangan. setakat 5-10 mutual friend, silakan blah. aku trauma dengan stalker. rupanya ketraumaanku tidak habis di situ sahaja.

lepas selidik, ok. baik. staff yang baru sebulan jugak keja situ. technician. apruvlah. nampak macam baik. baru jinak-jinak dengan dunia tabligh. alhamdulillah.

minggu depannya.
dia tawarkan aku olah fb untuk syarikat. aku ok kan. maknanya hanya kami berdua yang mengolah fb syarikat. aku ni, sedar jugak tengah trening. bukan staff. so, silakaaaaan. bole suruh-suruh.

tapi!
dia boleh suruh-suruh aku. siap ingatkan aku supaya upload-upload, update fb tu. balas komen si polan. aku macam, eh kamonnnnn. kau kenapa? kau ingat aku dak ada keja lain?

oh lupa. aku di in chargekan oleh pihak syarikat di marketing department. and the ketua adalah direct terus ke director. so, apa-apa keja and arahan sepatutnya aku terima dan dapat dari director. bukan technician okkkkkeh?

ni dia contoh stok-stok manusia yang dak tau diri. mentang-mentang aku budak trening kau sialkan aku eh?

lepastu. aku, macam biasa. 


what's on your mind?

fb tanya aku what's on your mind?
maka. aku jawablah.

'kadang-kadang kalau telampau banyak orang suruh-suruh kita susah jugak kan. boleh membawak ke menyampah :)' 

something like thatla aku post. sebab aku da padam sebenarnya post tu.
aku macam x sampai hati. kalau aku tau kau buat aku begini, aku tambah lagi 500000 post camtu.

tiba-tiba.
beberapa minit kemudian aku x dapat masuk fb syarikat. 
pelik. padahal aku sedang bukak fb syarikat time tu.
aku tanya budak techni tu.

'kau tukar password eh?'

dia jawab

'iya'

aku ok kan lagi. maklumlah. orang baru kerja. semangatnya tu lain sikit. kalau boleh semua kerja orang dia mau buat. kerja derektor, cleaner, driver termasuklah marketing.
 x pa dik. akak paham.

lusanya.
si supervisor ni cakap ngan kawan aku, dia x suka orang post-post dekat fb pasal kerja. dengan kawan aku ok? bukan dengan aku. x cakap dengan aku pun pasal tu. yang aku perasan dia da x tegur-tegur aku. muka macam kena tampar shoitan kalau lalu dekat aku.
aku x tau. samada dia sengaja atau x. tapi kuat hati aku cakap, si tukang lap punggung iaitu budak techni telah siap buat laporan kepada sang boss.

esoknya.
aku jumpa si techni. dan tanya.

kau ada begitau en.t pasal fb aku eh?

blur.

ermm. ada. kenapa? dia cakap ngan kau ka?

dan blablablaaaaa.

pointnya. dia bagitau supervisor aku ok? dalam akal aku.

ohmaigoddd. technician kawan baik dengan human resource exec.

dan.
petang tu dia datang berteleku. mintak maap dengan aku sambil mulut terketar-ketar.
kaki aku ni pulak yang terketar mau memflying kick. dia cakap, dia tersebut nama aku masa dia mintak pendapat ngan en.t pasal post aku tu. bodo. si supervisor aku ni pun dua kali lima bahlol. kalau kau professional sangat, xpayah libatkan nama. saja carik pasal.

tapi. kisah ini rupanya x sampai di sini.

hari-hari seterusnya aku asyik dengar perkataan attitude dari mulut supervisor aku.
yang aku heran, dia x pernah jumpa aku untuk tegur or apa-apalahh. asyik cakap belakang. aku tau sebab aku kena bagitau. kahkahkah 

dan.
pagi tadi. aku email en.t bagitau aku ada problem.
so. aku cuti sampai tarikh berenti aku. 
GEMS x bayar gaji pun aku rela.
yang penting blahhh!

boleh dia bagitau orang aku x professional. boleh dia pegi cakap lagi dibelakang aku.
camtaik betul orang tua ni.

lantasssssssssss.
aku mesej dia.

'salam en.t. sy hrp msj ni x digembar gemburkan sprt kebiasaannya ncik slalu buat jika ada suatu hal. bgni sbnrnya. sy sgt bhrp ncik bhnti bckp mngnai staff encik dgn sesiapa sahaja. blablablabalblablbala'

dia kol aku.
mulut manisnya tu bukan calang-calang.
shoitan pun boleh cairr.
apakan lagi setakat si techni tu.

aku a'ah kan jaklaaaa semuanya. tu pun lama gila dia becakap. 
kalau aku lawan, kang sehari suntuk aku ngadap dia di corong tepon.

kau tau apa dia cakap lepas dia kol aku? pujuk-pujuk aku yang dia x bersalah?

 -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-





dia larang kawan aku yang di sana angkat tepon diorang kalau aku kol diorang.

sialahanat. kindly go to hell.